poniedziałek, 13 stycznia 2014

Jak zamierzam uczyć się norweskiego

Dziś chcę podsumować wnioski, jakie w poprzednich postach wyciągnęłam z mojej nauki angielskiego i francuskiego, aby następnie móc wykorzystać je w nauce norweskiego.

1. Chcieć i wierzyć, że mi się uda, stawiać sobie kolejne cele, podnosić poprzeczkę, rozwijać w sobie pasję, ale też dużo i systematycznie pracować (tego nie zastąpi nic!).

2. Od początku pracować nad wszystkimi 4 umiejętnościami (słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie).

3. Uczyć się wyrażeń/zdań - i przy okazji w naturalny sposób poznawać gramatykę - a nie wyrwanych z kontekstu słówek.

4. Zaplanować naukę tak, by "lekcje" były nie za długie, ale regularne.

5. Znaleźć nauczyciela (np. native speakera).

Na tych 5 zasadach chcę oprzeć moją naukę norweskiego w tym roku. Sprawdziły się wcześniej, więc myślę, że sprawdzą się i tym razem. Jedynym minusem, jaki w nich zauważam, to czas - możliwość komunikacji pojawiała się dopiero po kilku latach nauki. Tym razem wyznaczyłam sobie tylko rok. 
www.crossed-flag-pins.com

Gdy przystępowałam do mojego wyzwania, przeczytałam (i nadal czytam) na necie sporo na temat samodzielnej nauki języków obcych. Proponowanych jest wiele metod, ale każda ma jakieś niedociągnięcie. Postanowiłam więc odwołać się do czegoś, co już potwierdziło swoją skuteczność. Mam tu na myśli sposób nauki, jaki stosują poligloci. Czy mogą istnieć lepsi nauczyciele niż oni? Szczegóły wkrótce.

Jeszcze dwie uwagi, zanim przejdę do nauki: 
  • Rok to jednak bardzo długo. Aby nie przygnieść siebie i swojej motywacji tak odległym czasowo celem, póki co zrobiłam plan (jedynie i aż) na najbliższy miesiąc. Po 30 dniach zweryfikuję go i zrobię kolejny na luty. 
  • Przed podzieleniem się moim wyzwaniem z Wami testowałam go przez 21 dni: jeśli przez ten czas uda mi się wytrwać, to nauka wejdzie mi w nawyk i jest szansa, że zrealizuję mój plan. Taką podpowiedź dotycząca postanowień znalazłam w Internecie. 
Dobrze, koniec teorii, czas na praktykę. Ja ruszam już dziś, a Ty? :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz